חמישה כוכבים - ביקורת בונה בגוגל לעסק שלי

ביקורת בונה - המשמעות החדשה

המקל או הגזר - ביקורת בונה בעידן גוגל לעסק שלי

ביקורת בונה בעידן הישן

כשאומרים ביקורת בונה מתכוונים בדרך כלל למאפייניה של הביקורת. יש הרבה מאמרים ומילים שנשפכו כדי לקבוע כללים למתן ביקורת בונה. אחת הדרכים לבדוק אם ביקורת הינה ביקורת בונה, הוא לבחון האם היא מביאה לשיפור. אבל את זה ניתן לשפוט רק בדיעבד.

כשמותחים ביקורת צריך לקחת בחשבון, שהיא עלולה לעורר אנטגוניזם, להוציא את הרוח מהמפרשים, ולהכניס רוח נכאים באנשי העשייה. כשעושים את זה נכון, הביקורת אמורה לעורר אותם לעשייה מוגברת. היא אמורה להביא לחתירה לתוצאות טובות יותר, ולא לעליב או לשתק אותם. זו חשיבה נכונה, אבל היא מאפיינת את עולם הביקורת של הדור הישן.

פיקסל ריק

ביקורת בונה בעידן האינטרנט

עידן האינטרנט יצק תוכן חדש ואחר לחלוטין למונח "ביקורת בונה". לא עוד עיסוק בתוכן הביקורת, אלא בעצם קיומה. ביקורות טובות שמעניקות לעסקים דירוג גבוה הגלוי לכל - עושות דבר אחד משמעותי: בונות תדמית. הן מסייעות לגולשים לקבל החלטה מושכלת ממי לקבל שירות, איזה מוצר לרכוש והיכן לבלות את הזמן החופשי. הטובים נהנים מהערך המוסף שהם מספקים לאחרים והטובים פחות פשוט מוכרחים להשתפר. אין להם ברירה. הכלל הזה נכון לא רק לגבי עסקים. הוא נכון לגבי מוצרים, אירועים, פוליטיקאים וידוענים.

קיומן של ביקורות טובות או שליליות - הן חלק מיחסי הציבור של מושא הביקורת. הביקורות ניתנות באינטרנט דרך פלטפורמות דינמיות המספקות אפשרות לגולש להביע את דעתו. ביקורות בונות ומרוממות עסקים איכותיים, אנשים איכותיים ומוצרים שווים. הן מעניקות בוסט של יחסי ציבור לכל מה שעונה על הציפיות ואפילו מעבר לזה, ולהיפך.

ביקורת בונה מעודדת את המוטיבציה של עסקים להשתפר - משפט מוטיבציה להמחשה

הביקורת בונה לך אחיזה בתוצאות החיפוש בגוגל

ביקורות טובות מסייעות לעסקים להתקדם במנוע החיפוש של גוגל. גוגל מבקש להציף לגולשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר עבורם. זו אחת הסיבות להקמת מערכת גוגל לעסק שלי, המאפשרת להעניק דירוג וביקורת לכל מה שזז. חלק מהרלוונטיות, היא לחסוך לגולשים מעבר אל גורמים, שזוכים לדירוג נמוך ברשת. כמו כן, מנוע החיפוש של גוגל מציג כבר בעמוד הראשון של גוגל את הדירוג הכללי של גורמים שקיבלו ביקורות. בכך הוא חוסך כניסה לאתרי תיווך כמו דפי זהב, המקצוענים, איזי וכדומה. הגולש מרוויח זמן יקר. הוא צופה בתוצאות החיפוש בגוגל ומקבל מידע סופר רלוונטי. קבלת ההחלטות הופכת מהירה יותר. מבט אחד ואתה יודע מי הוא הגורם שזוכה לביקורות חיוביות יותר. זה יוצר העדפה לקבלת שירות או ביצוע רכישה מגורם זה. גולשים מסתמכים על חוות דעת של גולשים אחרים. לטוב ולרע.

בעלי עסקים שזכו לקיתונות של ביקורת שלילית מהגולשים - ישתדלו יותר. חלק מהם לפחות, יבינו שמשהו לא עובד ויכניסו שינויים בשירות או במוצר. אחרים פשוט ייעלמו לאיטם מהמפה. כי, תכלס, קשה לקדם עסק שזוכה להרבה מאוד ביקורת שלילית. במיוחד בעידן של תחרות.

דילוג לתוכן