בכל רע, יש טוב

נכון שהיינו מוותרים על ימי קורונה. אבל הם כאן. ובינתיים, לפחות, הם לא מתכננים להיעלם מחיינו. ימי הקורונה גובים חיי אדם, פוגעים בכלכלה ומגבילים את החירות. אבל לצד ההיבטים השליליים המרובים שיש למגפה, כמו לכל דבר רע, יש לה גם היבטים חיוביים. היא מפקסת אותנו. ממקדת את האנשים במה שחשוב באמת. בחיים. במשפחה. בכל מה שהזנחנו מעודף עיסוקים. ובמישור העסקי, היא מספקת לנו זמן לחשוב.

איך לנצל נכון ימי קורונה?

בימים כתיקונם אנחנו מתפללים שנוכל לעצור את המירוץ של המחוייבויות והפרנסה כדי לחשוב. לחשוב אם אנחנו במקצוע הנכון. לחשוב איך למנף את עצמנו אישית וכלכלית. לחשוב איך להצמיח את עצמנו או להמציא את עצמנו מחדש. מעטים האנשים שיודעים כיצד להתנתק ממירוץ החיים כדי לחשוב. פשוט לחשוב. כדי להצליח במעשי ידינו בעולם שבו קצב השינויים כל כך מהיר - זה פשוט הכרחי. אבל אנחנו לא עושים את זה. ימי קורונה מספקים לנו את ההזדמנות. הם עצרו את מירוץ החיים כדי שנתכז בלהגן על החיים. אנחנו יכולים לבחור בין שקיעה בדאגות וחרדות לבין ניצול הזמן, כדי לחשוב מחדש.

לעצור ולחשוב

לבדל את העסק

כדי להצליח בעולם תחרותי אתם צריכים לבדל את העסק שלכם מעסקים מתחרים. רבים מבעלי העסקים אינם מודעים למה שמבדיל אותם מעסקים מתחרים. הם אומרים לנו כך: "אין שום דבר מיוחד בעסק שלנו. אנחנו מספקים בדיוק מה שאחרים. פשוט צריכים להגיע ללקוחות לפניהם". זו טעות רווחת. בכל עסק יש משהו שיוצר הבחנה בינו לבין עסק אחר. זה נובע בראש וראשונה מהשונות בין בעלי העסקים.

מרפאת שיניים כדוגמא

ניקח לדוגמא מרפאות שיניים, שבהן מספקים את אותם טיפולי שיניים בדיוק. אז מה יהיה שונה בין מרפאה אחת לשנייה. אפשרויות:

 

טכנולוגיות

במרפאה אחת משקיעים בטכנולוגיות מתקדמות שאינן רווחות בארץ. בארץ לומדים את שיטות הטיפול האמריקאיות, אבל מי שמביא לארץ את שיטות הטיפול הנהוגות באירופה - יכול לייצר לעצמו בידול.

התמחויות

השקעה בהתמחויות - המרפאה יכולה להיות של איש אחד, או של מקבץ רופאים המתמחים כל אחד בתחום אחר. זה מסייע לאנשים לבנות אמון, מאפשר לרופא השיניים הראשי ללוות את הטיפול באופן מלא.

שת"פ

צמידות למעבדת שיניים - זה מאפשר לספק פתרונות זמניים איכותיים ואסתטיים במהירות רבה.

ציוד

השקעה בציוד מתוחכם ויקר שקשה למצוא בכל מרפאה. כמובן, המידע על כך צריך להגיע לציבור המטופלים.

זמני שירות

מתן שירות בשעות לא קונבנציונליות. נניח מ- 11:00 בבוקר ועד 11:00 בלילה.

הסברה

מתן הסברים מפורטים על ידי הרופא לפאציינטים או מיעוט בדיבור.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

אלו הן מעט מהאפשרויות. יכולות להיות עוד רבות מאוד. השונות והבידול מושפעים מתכונות האישיות והערכים השונים של כל רופא.

הדוגמא הזו בשינויים הרלוונטיים מתאימה לעסקים בתחומים אחרים לחלוטין.

"תפסיקו להסתכל על העסק שלכם כבעלי עסק, ותתחילו להתבונן בו כלקוחות".

שרה טיקטינסקי קליינר, תיקשורים

נאמנות לבידול

אחרי שתגדירו לעצמכם את השונות - עליכם להיות נאמנים לה. מה שמבדל את העסק שלכם צריך לזכות להבלטה. הבלטה עיצובית ומיתוגית. הבלטה בתכנים השיווקיים. הבלטה באופן שבו אתם בוחרים לקדם את עצמכם. הבלטה מיידית בעולם השיווק הדיגיטלי. השונות שלכם צריכה לבלוט כמסר מיידי, פשוט להבנה ובעל תועלות של ממש ללקוח הפוטנציאלי שלכם.

פיתוח עסקי - לפתוח את הראש

פיתוח עסקי

יכול להיות שהקורונה תפסה אתכם בנקודת זמן שבה העסק כבר דשדש. שכבר מיציתם את אפשרויות הבידול והשיווק כמעט עד תומן. שכבר אי אפשר לסחוט את הלימון העסקי מעבר למה שהוא מצליח להכניס. יכול להיות שעד היום שיווק דיגיטלי היה מחוץ לתחום שלכם. יכול להיות שאתם זקוקים לתהליך של הבראה בעסק, בשל סחרור של הוצאות לא מוצדקות. ימי קורונה הם זמן לרה-ארגון. גם בתחום ההוצאות והתזרים. אבל חשוב מזה, ימי קורונה הם זמן מצוין לייצר כיוונים חדשים לפעילות העסקית. זמן לפיתוח רעיונות שנגנזו במגירות, עד שיהיה לכם זמן לעצור ולהוציא אותם לפועל.

במקום לשקוע בחרדות וחששות מהעתיד, נצלו את הזמן לניעור האבק מרעיונות שדחיתם ומתוכניות חבויות במגירה. בצעו מחקר באינטרנט, חיקרו את המתחרים שלכם, לימדו משהו חדש על התחום שלכם. העולם פתוח. גלו אפשרויות חדשות. פיתחו את הראש ותיזמו.

השאר תגובה





דילוג לתוכן