מגמות בשיווק דיגיטלי

ציפורים נודדות מעל עץ סחוף רוח - כהמחשה למגמות חדשות בשיווק דיגיטלי

ללכת כי כולם הולכים

האינטרנט הינו עולם דינאמי לחלוטין. אנשים פועלים בו כמו ציפורים נודדות. היום כאן. מחר שם. התנועה הזו מייצרת מגמות בשיווק הדיגיטלי. מקבצים עצומים של בני אדם נודדים תחילה בטפטוף. אחר כך בזרם. מאתר אחד לאתר אחר. ממנוע חיפוש אחד למנוע חיפוש אחר. מרשת חברתית אחת לרשת חברתית אחרת. כשהעולם הרשתי סביבך מתחיל להתרוקן, סימן שכל ציפורי הרשת, פרשו כנפיים ועפו למחוזות חדשים באינטרנט.

פעם אנשים גלשו רק דרך אקספלורר. אח"כ נולד נטסקייפ. היום אפילו לא זוכרים את האפיזודה הזו. בזמנה, היא הייתה מאוד מוצלחת. העולם השתנה כשגוגל הוציאו את כרום והוא פשוט השתלט.

פעם אנשים התמכרו לפיירפוקס ואז מייקרוסופט יילדה את בינג. כרום אכל את שניהם בלי מלח. כרום הינו גם דפדפן וגם מנוע חיפוש. אז גם בינג התממשק עם אקספלורר באותו האופן, אבל שניהם לא בדיוק הצליחו להתחרות בגוגל.

 

פיקסל ריק

המגרש הסיני והמגרש הרוסי

מי שנותנים פייט אמיתי לכרום אלו מנוע החיפוש הרוסי ומנוע החיפוש הסיני. מנוע החיפוש יאנדקס (Яндекс), הביס את כרום ודחק את רגליו אל מחוץ למגרש הרוסי. זה נכון גם לגבי מנוע החיפוש הסיני, באידו (百度) החולש על 700 מיליון סינים. הצלחתו של באידו מושתתת על החלטות ממשלה, שביקשו להרחיק את השליטה האמריקאית בסין. קראו כאן על המגבלות שהטילה הממשלה הסינית על הגולשים בסין. כל שאר העולם מתחבר לרשת פחות או יותר באותה צורה.

 

ציפורים נודדות על רשת דייגים - אלגוריה לנפילה ברשת החברתית

נפילה ברשת החברתית

המגמות המשתנות באינטרנט ותנועת הנדידה האנושית מכתיבות באופן טבעי שינויים בעולם השיווקי. זה לא רק הכלים שמשתנים, אלא המקומות שבהם מתמקם קהל היעד.

פעם פייסבוק היה מקום לצעירים. המאחרים להכנס לרשת פייסבוק היו, כמובן, מבוגרים. התוצאה: עם כניסתם של המבוגרים לרשת, הרבה אחרי שהצעירים התמקמו בפייסבוק, עשו הצעירים "ויברח". הם החלו לזהות את פייסבוק כמקום מיושן עם וייב מזדקן. ציפורי הרשת נדדו הלאה. לאפליקציות מושתתות סמארטפונים נוסח מיוזיקלי, סנפצ'ט ואינסטגרם.

המבוגרים נותרו מאחור בפייסבוק. כל זה משפיע על הפרסום בפייסבוק. אם אתה רוצה לפנות לצעירים - אז, אולי, פייסבוק הוא לא המקום הנכון להתמקד בו, ולהיפך.

הדינאמיקה באינטרנט היא עצומה וחוק המספרים הגדולים עובד שעות נוספות. הצעירים מובילים את המגמות. הם נולדו לתוך העולם הרשתי והם פחות מאותגרי טכנולוגיה. המבוגרים נודדים בעקבות הצעירים, או פשוט מאבדים את הלהקה ונשארים לקנן על אי אינטרנט קיים. זה בערך המצב של פייסבוק נכון להיום, אלא אם כן, תשכיל להמציא את עצמה מחדש.

 

אז מה כדאי לפרסם בפייסבוק?

רשת למבוגרים

אם פייסבוק מזוהה כרשת למבוגרים, אז הפרסומת למעלה הינה דוגמא למשהו שממש מתאים לפרסום בפייסבוק. תתבוננו באיזה קהל יעד ממוקדת הפרסומת ותבינו בעצמכם שפייסבוק היא בדיוק הרשת המתאימה.

אז האם הם יישארו לנצח בפייסבוק, המבוגרים? זה כלל לא ברור. הם עשויים לחתום קבע מטעמי נוחות או הרגל או לעקוב אחר הצעירים למקום הבא.

 

מעקב צמוד

הנדידה בעקבות מגמות שונות באינטרנט מאפשרת לעוסקים במלאכת השיווק לפלח טוב יותר ונכון יותר קהלי יעד. היא מאפשרת לבחור בערוצי הפרסום המתאימים לכל תחום, שירות או מוצר.

יחד עם זאת, מתחייבת הבנה טובה של הרשת והתעדכנות בשינויים התכופים. שם המשחק הוא להיות עם אצבע על הדופק. במלוא מובן המילה ותשומת הלב.

 

ציפור שיר - פתאום קם אדם בבוקר ומתחיל לצייץ בטוויטר

ציוץ הציפורים - עדנה מחודשת לרשת חברתית ותיקה

פתאום קם אדם בבוקר ומחליט שהוא ציפור רשת ומתחיל לצייץ. כך בדיוק, זכתה רשת טוויטר לעדנה עולמית מחודשת, כתוצאה מציוצים של הנשיא טראמפ.

מלכתחילה, רשת טוויטר תפסה גובה בעיקר בארה"ב. עד כדי כך היא התבססה שם, שגוגל שילבה בתוצאות החיפוש בארה"ב ציוצים מטוויטר. ממש כשם שאנחנו צופים אצלנו במספר תוצאות חיפוש מתוך גוגל לעסק שלי. בסופו של יום, שטח הנדל"ן היקר בעמוד הראשון של גוגל נלקח מטוויטר לטובת גוגל ביזנס. קרי: גוגל לעסק שלי. יש בזה הרבה היגיון. אנשים מחפשים יותר מונחי חיפוש שגוגל ביזנס מספק להם מענה, מאשר ציוצים בטוויטר. אבל אפילו כך, הפופולריות של טוויטר נסקה עם טראמפ. אפילו בארץ. פתאום החשיבות של טוויטר עלתה בעיני הגולשים. מגמה נולדה. אבל בקטנה. או שהישראלים אוהבים הרבה טקסט, או שאין להם סבלנות להשקיע בניסוחים הדוקים וקצרצרים.

 

דילוג לתוכן