למה כדאי להשקיע בגוגל לעסק שלי?

ניתוח מזווית שיווקית

מהפיכת המידע באינטרנט

מהפיכת המידע היא גם מהפיכה שיווקית

מהפיכת המידע שיצרה רשת האינטרנט על כל שלוחותיה - יצרה גם מהפיכה שיווקית. לרשותנו עומדות הרבה מאוד פלטפורמות שיווק באינטרנט ואנו מתקשים לבחור ביניהן. שיווק באינטרנט עולה כסף ואנו מבקשים להשקיע באותם ערוצים שיניבו לנו מקסימום תועלת. במונחים של אינטרנט אנחנו מדברים על המרות. כמה כסף נצטרך להשקיע כדי להמיר הוצאה על פעולה שיווקית בפעולה של הגולש. אנחנו מגדירים מהי אותה פעולה. המרה יכולה להיות: רכישה של מוצר, פנייה טלפונית, הרשמה או ליד. דהיינו: השארת פרטים לצורך קבלת מידע נוסף.

המשפיעים

קבלת ההחלטות שלנו מושפעת ממידע על אמצעי השיווק השונים המתפרסם בתקשורת. מחברים המשתפים אותנו בהחלטות שלהם. ממתחרים שבהם אנו צופים באינטרנט. אבל גם מחידושים טכנולוגיים וההבדלים בין סוגי המדיות המוצעים לנו.

פיקסל ריק

החלטה ראשונה: גוגל או פייסבוק

ההחלטה הראשונה שאנו מבקשים לעשות היא אם להשקיע משאבים שיווקיים בפייסבוק או בגוגל. אפשר להגדיר את הסוגיה גם בצורה אחרת. האם נכון יותר להשקיע במנוע חיפוש או ברשת חברתית. יש, בדרך כלל, 2 תשובות נכונות לשאלה הזו.

התשובה הראשונה היא שצריך להשקיע בשתי המדיות. התשובה השנייה היא שתלוי. אלו שתי תשובות מעצבנות, אבל שתיהן נכונות.

פיקסל ריק

החלטה שניה: קידום אורגני או ממומן

לא משנה באיזה מדיות נבחר לעבוד. תמיד לאחר הבחירה במדיה - תבוא השאלה: מה עדיף? קידום אורגני או קידום ממומן. גם במקרה הזה עובדות בדיוק אותן שתי התשובות המעצבנות.

אז איך נקבל החלטות? נתבונן במתחרים שלנו. נשאל את החברים שלנו. או פשוט נעבוד על פי המודל הדי מתבקש של ניסוי וטעייה. נפיק לקחים. נלמד מהניסיון. נקבל החלטות מושכלות על פי מה שבאמת עובד לנו.

המרה באינטרנט - איך להמיר השקעה בשיווק לפעולה מוגדרת של הגולשים
פיקסל ריק

מה ההבדל בין המדיה של גוגל למדיה של פייסבוק

קודם כל אנחנו צריכים להבין שיש הבדלים מהותיים בין השניים. בין הפילוסופיה שמנחה את התפתחותם באינטרנט ובין התנהגות הגולשים וציפיותיהם מכל מערכת.

גוגל הינו מנוע חיפוש ופייסבוק הינה רשת חברתית. זו לא סתם אבחנה. זו הצהרת כוונות מצד החברות. הגדרת שימושים מצד הגולשים. זה אומר שגולשים נכנסים לצרכים שונים בכל אחת מהפלטפורמות.

בדרך כלל, לפייסבוק נכנסים כדי להכיר אנשים, להרחיב מעגלים, להגיב לפוסטים של אחרים, לפעול בקבוצות וכד'. לגוגל נכנסים כדי לחפש מידע, מקום, ספקי שירותים, לקנות מוצרים, להזמין טיסות וכד'.

מושכים בחבל - המחשת שיווק במשיכה

גוגל - שיווק באינטרנט במשיכה

אופי הפעילות בגוגל ובפייסבוק יוצר הבדלים של ממש בפלטפורמות אלו כפלטפורמות שיווקיות. בגוגל הפעילות השיווקית ממוקדת. היא מנסה לתת מענה אופטימלי לחיפושי הגולשים.

למעשה מדובר בשיווק במשיכה. כאשר הגולש בלאו הכי מחפש את המוצר או השירות שאתם מציעים. תוצאות החיפוש בגוגל יציגו לו שורה של אפשרויות העשויות להיות רלוונטיות למה שחיפש. תוצאות החיפוש יכללו: אתרים, עמודי נחיתה, מאמרים, מדיה דיגיטלית וכרטיס גוגל לעסק שלי.

יתרונות מרכזיים בשיווק בגוגל

גולשים "רעבים"
שיווק ממוקד
מידע מותאם לצורך
זירת החיפוש המרכזית
3 אנשים דוחפים שלט - המחשת שיווק בדחיפה

פייסבוק - שיווק בדחיפה

לפייסבוק לא נכנסים כדי לחפש שירותים או מוצרים. בפייסבוק מגלים דברים חדשים על הדרך. נתקלים בהם דרך שיתופים. דרך פעילות משותפת בקבוצות. דרך המלצות של חברים. דרך פוסטים שנחשפים אליהם. וכמובן, דרך פרסום ממומן בפייסבוק.

בניגוד לגוגל, הגולשים לא מגיעים אלינו חצי אפויים. זה לא שהם חיפשו משהו ואז הגיעו לאתר שלנו או למודעה שלנו. הם פשוט שוטטו ואז נתקלו בפוסט שלנו או בפוסט עלינו.

יתרונות מרכזיים בשיווק בפייסבוק

המידע מגיע דרך חברים
עלות הפרסום נמוכה יחסית
פילוח דמוגרפי לקהלי יעד
תזמון חשיפה לשעות העומס

גוגל - ניתוח הזירה

הזירה של גוגל הינה זירה מציפת מתחרים. כשהגולש מגיע לתוצאות החיפוש, הוא אמנם ממוקד מטרה, אבל בוחר מתוך היצע מסויים. בהנחה שהוא לא מרחיק לכת מהעמוד הראשון של גוגל, יש לפניו מספר תוצאות חיפוש קבוע. תוצאות אלו מורכבות ממודעות, תוצאות אורגניות של אתרים ותוצאות מקומיות.

החלטה מושכלת לבחירת אפיק שיווקי מוביל ברשת, צריכה להתחשב באופי הזירה הספציפית.

תשאלו את עצמכם:

  • האם היא רוויית מתחרים?
  • האם הנראות שלכם באינטרנט טובה משלהם?
  • האם אתם מופיעים בתוצאות האורגניות בעמוד הראשון בגוגל?
  • האם האתר שלכם חדש ולהם יש אתרים עם ותק של שנים?
  • האם העיסוק שלכם מתקיים בזירה גיאוגרפית מסויימת?
  • האם יש מספיק גולשים בסביבה הגיאוגרפית שלכם העשויים להפוך ללקוחות שלכם?

כל השאלות הללו, ביחד ולחוד, משמשות כאבני בוחן לשאלה המרכזית של בחירת האפיק השיווקי הרצוי.

פייסבוק - ניתוח הזירה

הזירה של פייסבוק הינה זירה מציפת תכנים, המתחרים על תשומת הלב של הגולש. הגולש לא ממוקד, בדרך כלל, בתכנים מסויימים, אלא אם כן, הוא חבר בקבוצות שונות. קבוצות ייעודיות לנושאים מסויימים או לאזור גיאוגרפי מסויים.

התכנים מתחלקים לפוסטים אורגניים של חברים בפייסבוק ותכנים ממומנים, חלקם כמודעות, חלקם כפוסטים.

האם פייסבוק הינו האפיק השיווקי המתאים לעסק שלכם? תלוי. יש מספר פרמטרים שעליכם לקחת בחשבון.

תשאלו את עצמכם:

  • האם יש לכם דף עסקי איכותי ומרשים בפייסבוק?
  • האם צברתם מספיק ביקורות חיוביות בדף?
  • האם בקבוצות שאתם פעילים בהן קיימת מדיניות פתוחה לפרסום עסקי?
  • האם פרסום על פי הכללים של הקבוצות הינו מספיק עבורכם כדי לגבש קהל לקוחות קבוע?
  • האם אתם מסוגלים לספק תכנים איכותיים משתנים בפייסבוק?
  • האם יש ביקושים מקומיים (גיאוגרפית) לשירותים או למוצרים שלכם?

השאלה החדשה היא: האמנם הבחירה המרכזית היא בין גוגל, מנוע החיפוש המרכזי, או פייסבוק/כל רשת חברתית אחרת?

השאלה החדשה שצריך לשאול

כשהטלפון הנייד נכנס למשחק

כניסתו של הסמארטפון למגרש השיווקי שינתה את התפיסות השיווקיות המסורתיות. גוגל התיישרה לפי המתווה של עולם האפשרויות הסלוללריות. זה התחיל באפשרויות פרסום בסלולרי דרך מערכת הפרסום של גוגל. אבל, זה המשיך בשינוי תפיסתי אסטרטגי של מנוע החיפוש. בשל החיבור עם זיהוי המקום של הסמארטפונים, חל מפנה ממשי בתוצאות החיפוש.

מה שנשאר זו הפילוסופיה של גוגל על רגל אחת: להעניק לגולש תוצאות חיפוש הכי רלוונטיות שאפשר. מה שהשתנה, זו הגדרת הרלוונטיות.

מהי תוצאת חיפוש רלוונטית?

פעם התשובה לשאלה הזו הייתה אתר אינטרנט שאתרים רבים מקשרים אליו. אח"כ התשובה השתנתה לאתר אינטרנט שמרבים לשהות בו. ההגדרה הזו עוברת שינויים כל העת. האלגוריתמים של גוגל מדרגים אתרים על פי מדדים סטטיסטיים של איכות.

אבל לצד התוצאות המציגות אתרים - גוגל החלה להציג גם תוצאות חיפוש גיאוגרפיות. ההנחה היא שהגולש מחפש תשובות, אבל שהוא מחפש אותן קרוב לבית. או ליתר דיוק, קרוב למקום שבו הוא נמצא. או קרוב למקום שבו נדרש השירות.

הסמארטפונים מכניסים מימד של ספונטניות לעולם הדיגיטלי

כך, למשל, אם יצאתם מירושלים לתל אביב ונקלעתם לשעת הצהריים, תחפשו ארוחת צהריים במסעדה קרובה. כשתחפשו מסעדת דגים - יש היגיון רב בכך שמנוע חיפוש חכם יציג לכם לפחות מספר אפשרויות בקרבת מקום. איפה שלא תהיו.

מימד של דחיפות

וגם על דרך השלילה: אם יש לכם קצר בחשמל במשרד בחיפה, לא תרצו לקבל בתוצאות החיפוש חשמלאים משדרות. אפילו אם יש להם אתר איכותי, מקושר ומקודם. אתם תרצו להזמין חשמלאי דרך הנייד, לאחר שנוכחתם לדעת שהוא קרוב אליכם גיאוגרפית. תרצו גם לדעת שיש לו המלצות חיוביות. תרצו לעשות את זה מהר ובלי לעבור משוכות של אתרי תיווך כמו דפי זהב, המקצוענים וכד'.

מימד של תכליתיות

אם הגולש מחפש צימר באזור הדרום, לגולש זה כלל לא משנה אם יש או אין לכם אתר אינטרנט. מה שמעניין אותו זה סוג המידע המופיע באתרי תיווך כמו booking, airbnb, weekend, איזי וכד'. לכן, גוגל מציגה מימד מאוד תכליתי כשהיא משלבת תוצאות גיאוגרפיות בעמוד הראשון. היא עושה זאת מבלי להתחשב בשאלה אם יש לכם אתר או לא. מה שחשוב זה שיהיה לכם כרטיס מסודר ומקצועי בגוגל לעסק שלי.

אז איך מתקדמים?

אתם יכולים תמיד להרים טלפון ולהתייעץ וזה מס' הטלפון שלנו 050-5528935. אבל לצד כל התייעצות הנוגעת לתקציב שיווק המספיק לשורה של פעילויות ברשת, אנו תמיד נמליץ על הבייסיק. אותו אלמנט שיווקי שהינו ממש הכרחי. שאף פעם לא מזיק - אלא אם כן רמת השירות שלכם ממש ירודה. (ואז ממש עדיף שתטפלו באיכות השירות). אותו אלמנט שיווקי שתמיד יכול לשרת אתכם ולהכניס לכם תנועה ועבודה. והכוונה היא כמובן לשיווק באמצעות מערכת גוגל לעסק שלי.

להתקרב אל הגולש

מערכת גוגל לעסק שלי מקרבת אתכם אל הגולש. גם גיאוגרפית. גם אינטרנטית. גיאוגרפית - זה ברור. כל המערכת הזו מבוססת, בין השאר, על המרחק הפיזי של הגולש מכם. המערכת גם מציינת את המרחק הזה בתוך קוביית תוצאות החיפוש המקומית.

הקירבה האינטרנטית מחייבת הסבר. גם כשאתם מפרסמים באיזי או בדפי זהב, אתם זוכים לפרסום לוקאלי. אבל יש הבדל. כשמדובר באיזי - החיפוש מתבצע דרך האפליקציה. אז קודם כל צריך לחפש את האפליקציה בתוך הנייד, אלא אם כן, אתם ממש מכורים לאיזי. סביר להניח שאתם לא.

כשהפרסום שלכם בתוך דפי זהב, תצטרכו קודם כל להקליק על דפי זהב כדי להכנס פנימה לצפות בספקי שירות. לעומת זאת, גוגל לעסק שלי, מציג לכם 3 תוצאות מקומיות רלוונטיות על מגש הכסף. מגש הכסף הוא העמוד הראשון בגוגל. מרחק הקלקה אחד מהגולש. חיפש › מצא › הקליק או חייג. דפי זהב הוא הקלקה נוספת, שבלעדיה לא תוכלו לצפות במפרסמים שבתוך דפי זהב.

המלצות

  1. לקבל החלטה לאחר שבחנתם ברצינות את האפשרות לבסס את העסק שלכם על לקוחות הקרובים אליכם גיאוגרפית.
  2. לקבל החלטה מתוך הבנה של משמעות המופע בעמוד הראשון בגוגל. אם כבר יש לכם אתר המופיע בעמוד הראשון בגוגל - חישבו כמה טוב יהיה אם תופיעו פעמיים בעמוד הראשון. ואפילו 3 פעמים - אם אתם גם מוכנים לפרסם. שלושה "שטחי נדל"ן" בעמוד הראשון בגוגל - זה ממש נכס שיווקי.
  3. משווקים את העסק שלכם דרך אתר מתווך כמו איזי, המקצוענים, booking וכדומה? תשוו מחירים ועלויות מול חבילת ביקורת בונה - Triple Jump שאנו מציעים בגוגל לעסק שלי.
  4. יש לכם הרבה לקוחות מרוצים? חייבו את ההיגיון של עצמכם. חישבו כיצד ביקורות חיוביות בעמוד הראשון בגוגל משפיעות עליכם. כך יושפעו גם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם.

?אז מה עכשיו

עכשיו לפחות יש לכם תמונה כללית. עדיין היא לא מלאה אבל יש לכם לפחות קצת יותר מידע ויותר כלים לקבלת תשובה. דבר אחד בטוח. התשובות נמצאות אצלכם. אנחנו רק ספקנו לכם רקע ושמנו על המפה את השאלות הנכונות.

מתלבטים עדיין? התייעצו איתנו

אם בכל זאת אתם ממשיכים להתלבט ומעוניינים להתייעץ - אנחנו כאן בשבילכם. צרו עמנו קשר, ונסייע לכם לבחור נכון. הכל בהתאם לצרכים, לאפשרויות ולכיס שלכם. אתם מוזמנים להשאיר כאן את הפרטים שלכם ואנחנו נחזור אליכם.

שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.

פוסטים נוספים

ימי קורונה – ההזדמנות העסקית

  בכל רע, יש טוב נכון שהיינו מוותרים על ימי קורונה. אבל הם כאן. ובינתיים, לפחות, הם לא מתכננים להיעלם מחיינו. ימי הקורונה גובים חיי אדם, פוגעים בכלכלה ומגבילים את החירות. אבל לצד ההיבטים השליליים המרובים שיש למגפה, כמו לכל דבר רע, יש לה גם היבטים חיוביים. היא מפקסת אותנו. ממקדת את האנשים במה שחשוב…

קרא עוד

שיווק דיגיטלי בימי קורונה

עובדים מהבית – משנים סדרי שיווק המגיפה שהתרגשה עלינו משנה סדרי עולם ועבודה. משנה סדרי שיווק. מצריכה חשיבה מחודשת על שיווק דיגיטלי בימי קורונה. רבים נאלצים לעבור לעבוד מהבית. חלק ניכר מבעלי העסקים נאלצים להמציא את עצמם מחדש. להעביר את מרכז הכובד של העבודה מהמשרד או העסק אל הבית. לנהל את העסק בעצימות נמוכה. הם…

קרא עוד

שיווק לוקאלי בגוגל ביזנס

לא רוצים להלך עליכם אימים זה כבר ברור לכל. שיווק לוקאלי בגוגל תופס יותר ויותר נפח בתנועת הגולשים. אם אין לכם דף עסקי בגוגל, אתם עלולים להפסיד יותר ויותר לקוחות פוטנציאלים. אתם עלולים להפסיד חלק נרחב מהלידים האיכותיים שהרשת יודעת לספק. שיווק לוקאלי הוא לא טרנד. תוצאות לוקאליות בגוגל הן חלק בלתי נפרד מהתוצאות האורגניות.…

קרא עוד

פתאום קם אדם בבוקר ומגלה את גוגל לעסק שלי

יש מי שמשחר קיומם באינטרנט לא נחו משיווק דיגיטלי. הם לא מפחדים מפרסום בגוגל. הם יודעים מה זה מילת מפתח. הם מכירים את מערכת אדוורדס וגילגלו כבר קמפיין אחד או שניים בחייהם. אבל יום בהיר אחד, הם מגלים שלא על האדוורדס לבדו יחיה האתר. יום בהיר אחד הם מגלים שהמודעות שלהם כבר לא מופיעות בגוגל.…

קרא עוד

גוגל לעסק שלי – מחווה לסושי מעבר לים

זה היה אחר צהריים קר לפני כשנה, דקה לפני השלג הראשון של הכריסטמס, כשיצאנו למסע חקר ושופינג רגלי ברחובות מנהטן. כיתתנו רגליים שעות ארוכות עד שהגיעה השעה לארוחת צהריים ממש מאוחרת. כשתי חובבות סושי מושבעות קיווינו לאתר סושי כשר בקרבת מקום. זה הוביל אותנו לאחת החוויות היותר כיפיות שהיו לנו באותה נסיעה. הפוסט הזה נכתב…

קרא עוד

עניי עירך קודמים בראי גוגל לעסק שלי

קידום מקומי גיאוגרפי בגוגל – פרופיל גוגל לעבוד קרוב לבית לרגע זה נראה כאילו שגוגל משנה את הסדרי התנועה של הפרסום באינטרנט באמצעות האפשרות שהיא פותחת לקידום מקומי גיאוגרפי. ממש כמו שווייז הפכו לשוטר תנועה המכוון אותה כדי לפזר עומסים בכבישים. למעשה, אנחנו עוד לא מבינים את המהפיכה העצומה שגוגל מייצרת. לא רק בעולם הוירטואלי.…

קרא עוד

קיצור דרך לעמוד הראשון בגוגל

מכוונים גבוה כל מי שהעסק שלו מבוסס על פניות אינטרנטיות, שואף להתמקם בעמוד הראשון בגוגל. רצוי כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש. כל אחד בוחר לעצמו את הדרך לעמוד הראשון. יש מי שמשקיע באתר מפואר. יש מי שמחליט לותר ולהסתפק בפייסבוק. אחרים מפרסמים את עצמם בפלטפורמות אינטרנטיות מוכרות, כמו מדרג, דפי זהב, איזי וכדומה. תשלום פר…

קרא עוד

שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי עוד ועוד פלטפורמות נוצרות באינטרנט לצורך שיווק דיגיטלי. חברות ותיקות ששיווקו את עצמן בעבר באמצעים אוף-ליין, שינו את פניהן. למשל: דפי זהב, עיתונות יומית ומקומית ועוד. הן יצרו כלים משלימים, מתוך הבנה שהכוח השיווקי נמצא באינטרנט ועימו כוח הקנייה. במאמר זה נעסוק בפיתוח של "גוגל לעסק שלי" ומשמעותו בעולם של שיווק דיגיטלי. מלכי…

קרא עוד

מגמות בשיווק דיגיטלי – ללכת כי כולם הולכים

מגמות בשיווק דיגיטלי ללכת כי כולם הולכים האינטרנט הינו עולם דינאמי לחלוטין. אנשים פועלים בו כמו ציפורים נודדות. היום כאן. מחר שם. התנועה הזו מייצרת מגמות בשיווק הדיגיטלי. מקבצים עצומים של בני אדם נודדים תחילה בטפטוף. אחר כך בזרם. מאתר אחד לאתר אחר. ממנוע חיפוש אחד למנוע חיפוש אחר. מרשת חברתית אחת לרשת חברתית אחרת.…

קרא עוד

למה כדאי להשקיע בגוגל לעסק שלי?

למה כדאי להשקיע בגוגל לעסק שלי? ניתוח מזווית שיווקית מהפיכת המידע היא גם מהפיכה שיווקית מהפיכת המידע שיצרה רשת האינטרנט על כל שלוחותיה – יצרה גם מהפיכה שיווקית. לרשותנו עומדות הרבה מאוד פלטפורמות שיווק באינטרנט ואנו מתקשים לבחור ביניהן. שיווק באינטרנט עולה כסף ואנו מבקשים להשקיע באותם ערוצים שיניבו לנו מקסימום תועלת. במונחים של אינטרנט…

קרא עוד
דילוג לתוכן