קידום מקומי גיאוגרפי בגוגל - פרופיל גוגל

לעבוד קרוב לבית

לרגע זה נראה כאילו שגוגל משנה את הסדרי התנועה של הפרסום באינטרנט באמצעות האפשרות שהיא פותחת לקידום מקומי גיאוגרפי. ממש כמו שווייז הפכו לשוטר תנועה המכוון אותה כדי לפזר עומסים בכבישים. למעשה, אנחנו עוד לא מבינים את המהפיכה העצומה שגוגל מייצרת. לא רק בעולם הוירטואלי. גוגל משנה, מבלי משים ומבלי שהתכוונה לכך, את עולם העסקים הממשי. היא מייצרת דרך הפרסום ברשת – עולם של עבודה קרוב לבית.

קידום מקומי גיאוגרפי בגוגל

עבודה קרוב לבית – שטיחון ועליו כתוב: home, sweet home

עניי עירך קודמים

השיווק באמצעות פרופיל גוגל לצורך קידום מקומי גיאוגרפי יוצק תוכן חדש לרעיון היהודי "עניי עירך קודמים". בעולם המודרני תמיכה בעסקים מקומיים – זו אידיאולוגיה בעלת משמעות לאומית. משמעה: להעדיף תוצרת מקומית לצורך מניעת אבטלה ותמיכה בכלכלת הלאום. גוגל משנה רק את הרזולוציה. במקום להעדיף תוצרת או תעסוקה מקומית ברמה הלאומית – להעדיף אותה ברמה המוניציפלית.

קידום מקומי גיאוגרפי – איך זה קורה?

מרגע שהושקה הפלטפורמה של גוגל ביזנס בשמותיה השונים (גוגל לעסק שלי ולאחרונה, פרופיל גוגל) – הקונספציה העסקית חייבת להשתנות. פשוט אין דרך אחרת. כל העסקים הקטנים והבינוניים שאין להם את העוצמה והמשאבים להתחרות באינטרנט בגדול – יצטרכו להסתפק במועט. בתחרות על לקוחות מהסביבה הקרובה. אבל המועט הזה הוא ממש לא מועט. למעשה, הוא נתיב הבריחה שלהם מהעסקים הגדולים והדרך הנכונה להתחרות בהם.

ההשפעות הגלובליות של קידום מקומי גיאוגרפי

היופי שבעידן המודרני ובהחלטות העסקיות של ענק כלכלי כמו גוגל – הוא בהשפעות הבלתי נשלטות של הגודל. למעשה, גוגל מאפשרת צמיחה עסקית על בסיס מקומי לעסקים המצטיינים בתחומם. היא מייצרת להם העדפה מיידית בתוצאות החיפוש בגוגל. מעשירה את המקומיים הטובים, ומנפה את הרחוקים ואת המקומיים הפחות איכותיים. בסופו של יום נצפה בתהליך מדהים בעולם האמיתי שמקורו באינטרנט.

השפעה מספר 1 – יעילות עסקית

לספקי שירותים כדאי לעבוד קרוב לבית או לבית העסק. זה מאפשר להם להתנהל יותר ביעילות. לחסוך כסף וזמן על תנועה בדרכים עמוסות. לעיתים, ללכת ברגל. להגיע מהר. לספק שירות טוב יותר.

השפעה מספר 2 – מערכת יחסים אישית ואנושית

הקרבה הגיאוגרפית מאפשרת לנהל מערכות יחסים אישיות וארוכות טווח עם לקוחות. קצת חזרה אחורה בזמן ליחסים שכונתיים. לקרבה בין בני אדם – שהאינטרנט והטכנולוגיה מצליחים כל כך לנתק ביניהם. המערכת של גוגל לעסק שלי – היא האנטיתיזה לפייסבוק ולקשרים הוירטואליים בין אנשים. היא מחזירה את החמימות לחיים האנושיים. מאפשרת להעניק מילה טובה והכרת תודה פומבית לבעל מקצוע איכותי. לאיש עסקים חביב. לבית קפה שכונתי שכיף לשהות בו. למוכרת בחנות שלא מאבדת את הסבלנות ולא משקרת כדי לעודד מכירות.

השפעה מספר 3 – אין יותר "פייק מוניטין"

אי אפשר לפברק מוניטין איכותי. או לפחות, קשה מאוד לעשות זאת. הבלוף יתגלה מהר מאוד. גוגל לעסק שלי מציף את המוניטין העסקי כבר בעמוד הראשון בגוגל, ומחייב מאמץ למצוינות. עסקים פשוט משתפרים. כמה ביקורות שליליות והם נאלצים לעשות בדק בית ולשנות כיוון. הרבה יותר מהיר מתוכניות צרכנות כמו: יצאת צדיק.

השפעה מספר 4 – אמון הציבור בלתי תלוי בעדות הנחתום

אמון הציבור כבר לא תלוי באמנות שירות. בהתחייבויות שירות חסרות אמת ושחר. בחזון עסקי שהקשר בינו לבין המציאות מקרי בהחלט. אמון הציבור הופך להיות בלתי תלוי בגורמים אינטרסנטים ובהשפעות מניפולטיביות. חוכמת ההמונים וכוח ההמונים מנצחים בגדול. ביקורת בגוגל – הינה בעלת ערך בונה באמת. הציבור יודע על אילו עסקים ניתן לסמוך וממי צריך להיזהר.

יעילות דו-כיוונית - משולש הזהב: זמן, איכות, כסף
יעילות דו-כיוונית – משולש הזהב: זמן, איכות, כסף

השפעה מספר 5 – מי הם עניי עירך?

המונח "עניי עירך קודמים" מקבל נשמה יתרה. אנו מורגלים לחשוב על קידום עסקים מקומיים במובן של תמיכה בעסקים. במקרה הזה, "העניים" הם העסקים שבהם תומך הציבור המקומי. אבל זה ממש לא מדוייק בראי גוגל לעסק שלי. אם נבחן את הדברים מהזווית של הלקוחות – נראה שגם הם בבחינת "עניי עירך". ומדוע? כי תמיכה בעסקים מקומיים איכותיים למעשה משרתת אותם. היא חוסכת גם להם נסיעות יקרות ומעצבנות לקבלת שירות במקום אחר ומרוחק. היא מאפשרת ללכת ברגל אל החנות הקרובה של האינסטלטור. לבקש ממנו "לקפוץ" לבית הלקוח שהוא מכיר כדי לבדוק נזילה. היא חוסכת, לעיתים, חיפוש חנייה ותשלום עבורה. היא חוסכת התעסקות עם ספקי שירותים לא אדיבים ו/או לא מקצועיים.

השפעה מספר 6 – עבודה מהבית וזמן משפחה

העברת כובד המשקל של העבודה לסביבה הקרובה – מאפשרת לבעלי עסקים וספקי שירותים לעבוד מהבית. למצער, זה מאפשר לעבוד קרוב יותר לבית. זה נכון לפחות ביחס לחלק מספקי השירותים. התוצאה היא שגמישות הזמן של בעלי עסקים משתפרת. הם יכולים לנצל טוב יותר את זמן העבודה. לספק יותר עבודה בפחות זמן (בשל החסכון בנסיעות). הם יכולים לבלות יותר זמן עם המשפחה. ובכלל, להינות מיותר פנאי.

תיקשורים - ביקורת בונה - גוגל לעסק שלי - לוגו

צלצלו אלינו

050-5528935
055-9208920

צרו קשר

השאר תגובה





דילוג לתוכן