להיות בעמוד הראשון בגוגל עם גוגל ads

פרסום זו לא מילה גסה

שימוש בפרסום באמצעות גוגל אדוורדס (גוגל ads) כבר מזמן אינו מוציא שם רע למפרסמים. זהו כלי לגיטימי והכרחי לקידום עסקים. למעשה, רבים מהעסקים משתמשים בכלי זה כאחד האמצעים לשיווק דיגיטלי. לצידו, הם מפעילים גם קידום אתרים אורגני. קידום באמצעות גוגל לעסק שלי. קידום ברשתות חברתיות, כמו: פייסבוק, לינקדאין, טוויטר ואינסטגרם. וכמובן, קידום באמצעות סרטונים המועלים ליוטיוב. מי שיכול להרשות לעצמו - משווק בכל הערוצים. בדרך כלל, זה בדיוק מה שגורם לעסקים המצליחים להצליח יותר. המשוואה פשוטה: השיווק באינטרנט - עובד.

 

למה לבחור בגוגל Ads?

לכאורה, יש כל כך הרבה ערוצי פרסום, אז למה לבחור דווקא בערוץ של פרסום בתשלום? התשובה הינה ברורה לכל מי שעוסק בשיווק דיגיטלי. קודם כל, כי ניתן לשפר מהר. לבחון מה עובד ומה לא - ולפעול בהתאם. השינויים נעשים תוך כדי תנועה. הלימוד מתבצע תוך ימים אחדים בתקציב קטן. התוצאות כמעט מיידיות. מעלים קמפיין, והופ, אתם בעמוד הראשון בגוגל. אם אתם עושים את זה ממש טוב, אתם ראשונים בגוגל. המשמעות: כל מי שחסר סבלנות ומקליק על תוצאת החיפוש הראשונה שהוא רואה - מגיע אליכם. אפשר לזנק לראש תוצאות החיפוש בן רגע.

 

היתרונות

תוצאות מהירות
ניתן להגיע לתוצאות במיידי ולהתחיל לקבל טלפונים או לידים
מגוון אפשרויות פרסום
גוגל מאפשר לבצע סוגים שונים של קמפיינים לצרכים שונים
מימשק פרסום די ידידותי
ניתן לבצע פרסום בגוגל Ads גם בלי להיות מבין גדול בפרסום או במערכת של גוגל.
התשלום מותנה בתוצאות הקמפיין
קמפיין איכותי שמניב הרבה קליקים - ינצל את התקציב שלכם. יניב פחות - תשלמו פחות.
אפשרות לימוד ומעקב
המערכת של גוגל מאפשרת לכם לבצע אופטימיזציה לקמפיין אך מסוגלת לעשות זאת גם בעצמה.

החסרונות

תחרות גדלה והולכת
יותר ויותר אנשים משתמשים בגוגל Ads והתוצאה היא שמחירי הפרסום מתייקרים.
קשיים בהתמצאות
אפשרויות הפרסום מגוונות (גם יתרון) ויוצרות תחושת תסכול אצל מי שלא יודע להשתמש בכל הכלים של המערכת
מיעוט שטחי פרסום
שטחי הפרסום בעמוד הראשון בגוגל מוגבלים ולמרות שיש רוטציה לפעמים הפרסום מופיע במקום פחות בולט.
שותפי גוגל בניגוד עניינים
שותפי גוגל המאפשרים לה לשים מודעות בתמורה לאחוז קטן מההכנסות עליהם - נמצאים בניגוד עניינים וקיים חשש שיקליקו בעצמם כדי לקדם רווחים.
אפשרות לתחרות לא הוגנת
תמיד עלול להיווצר מצב שהמתחרים שלכם הם אלה שמקליקים על המודעות שלכם כדי לכלות את תקציבכם.
פרסום דיגיטלי עדכני בגוגל ads

 

מה מגדיר את יעילות הפרסום בגוגל אדס?

יעילות הפרסום באמצעות גוגל ads נמדדת בעיקר על ידי 3 פרמטרים. פרמטרים אלו יכריעו את מידת החשיפה שהקמפיין שלכם יזכה לקבל בגוגל, המחיר שתשלמו עבור כל קליק על מודעה והסיכוי שתחזירו את ההשקעה על הפרסום.

איכות המודעות

איכות המודעות הינה מרכיב חשוב הן במידת החשיפה שהן תקבלנה בגוגל והן במידת ההנעה שלהן לפעולה. למעשה, ברמת הגדרות הקמפיין יש שורה ארוכה של פעולות שיגדירו את טיבו ואת הסיכוי שהגולש יקליק על מודעה וגם ינוע לפעולה הנדרשת. בואו נסכים שכתיבה שיווקית נכונה או קופירייטינג זה חלק מזה.

לזהות את הצורך

מה זה אומר? מודעה צריכה לקלוע ולפגוע בצרכים, כאבים, רצונות, חלומות, בעיות של הגולש. היא צריכה לרמוז על כך שבידי המפרסם יש פתרונות ראויים לכל אלו. היא צריכה להיות מעניינת והיא צריכה להכיל את הביטויים שהגולש מחפש. ללא שימוש במילים הנכונות המודעה פשוט לא תהיה רלוונטית לחיפוש. גוגל לא יציג אותה בתוצאות החיפוש.

מהי מודעה טובה?

  • רלוונטית לחיפוש בגוגל
  • מעניינת ומושכת לקרוא
  • מציעה פתרון לצורך
  • מניעה לפעולה

הרלוונטיות של דף הנחיתה

כל מודעה מובילה לדף נחיתה כלשהו. גם מודעות המיועדות להתקשרות בלבד, כוללות קישור לדף נחיתה. דף הנחיתה הזה צריך להיות רלוונטי למודעה שהתפרסמה ולמילות המפתח שכיוונו אליה את הגולש. באותה מידה שהמודעה צריכה להיות רלוונטית לצרכים של הגולש - גם דף הנחיתה שהמודעה מובילה אליו, צריך להיות רלוונטי לגולש באותה מידה.

כתיבה שיווקית איכותית

גם במקרה של דף הנחיתה אי אפשר לותר על איכות הטקסט. כתיבה שיווקית רהוטה, איכותית ומניעה לפעולה. במקרה של דף הנחיתה חשובה גם הנראות. דף נחיתה המעוצב היטב, יעורר יותר אמינות ויותר עניין אצל הגולש ויש סיכוי גבוה יותר שהוא ישאיר פרטים, יתקשר, יקנה, יירשם או יעשה כל פעולה אחרת שלשמה נועד קמפיין הפרסום.

מהו דף נחיתה איכותי?

  • רלוונטי לגולש ולמודעה המפנה אליו
  • כתוב היטב: רהוט, ברור ומעניין
  • מעוצב בצורה המושכת את העין
  • מניע לפעולה

העלות המוצעת לקליק

כל המודעות מתחרות זו בזו. כל עמודי הנחיתה מתחרים זה בזה. וגם, כל המפרסמים מתחרים זה בזה. קיימות 2 אפשרויות: האחת, להניח למערכת האוטומטית של גוגל להחליט עבורכם כמה כסף להשקיע מתוך התקציב היומי, כדי לזכות בקליק הנכסף. השנייה, להחליט באופן עצמאי מה המקסימום שתהיו מוכנים לשלם עבור קליק.

ידנית או אוטומטית

אפשר גם לקחת את זה צעד אחד קדימה ולהחליט באופן ידני, מה העלות לקליק שתהיו מוכנים לשלם עבור כל מילת מפתח המופעלת בקמפיין שלכם. גוגל היא לא מוסד צדקה. ברור שהאלגורתימים של גוגל מתחשבים גם בכסף שהחברה עשוייה להכניס באמצעותכם.

מהי הצעת מחיר טובה?

  • גבוהה מספיק בשביל להציג את המודעה
  • גבוהה מספיק כדי להתברג במעלה הדף
  • נמוכה מספיק על מנת להספיק לכמה הקלקות
  • נמוכה מספיק כדי להפיק משהו מתקציב הפרסום

 

ההבדל בין גוגל אדס לגוגל אדוורדס

בעצם מדובר באותה גברת בשינוי אדרת. גוגל אדס (google ads) נכנס בנעלי גוגל אדוורדס (google adwords). גוגל ביקשה למתג מחדש את השירות. הסיבה המרכזית היא שפשוט השם גוגל אדוורדס כבר פחות מתאים. בתחילת הדרך, הפרסום בגוגל היה בעיקר מודעות מילים. השירות התפתח עם השנים. אפשרויות הפרסום התרחבו משמעותית. לצד מודעות המילים נוצר עולם שלם של מודעות בתמונות המיועדות לרשת המדיה וליוטיוב. לצידן, נוצר עולם שלם של פרסום באמצעות סרטונים ביוטיוב. לא הכל מילים. הגיע הזמן, מבחינת גוגל, לזנוח את השם הותיק, גוגל אדוורדס, ששיקף בעיקר עולם של מודעות מילים ולהישאר עם גוגל אדס, המשקף עולם של פרסום הפתוח לכיוונים שונים: ויזואלים, ווקאליים ומילוליים.

אז איך תייצרו קמפיין adwords מנצח?

קמפיין מודעות איכותי מחייב השקעה מרובה של זמן ושל יצירתיות. בפוסט הזה, אנו עוסקים בקמפיין של מודעות מילים ללא מדיה. אז אם נראה לכם שלייצר קמפיין מילים זה דבר של מה בכך - אתם טועים.

נכון שגוגל הולכת היום לקראת המפרסמים הקטנים ומנסה לעשות עבורם הכל. לסייע להם באיתור מילות המפתח הרלוונטיות. לסייע להם בבניית המודעות. לסייע להם בהתאמת האתר שלהם לחיפושים ברשת. ואפילו לסייע להם לחסוך כסף על כל קליק על ידי ביצוע אופטימיזציה אוטומטית. לכאורה, מפרסם יכול להניח לגוגל לנהל עבורו קמפיין בצורה די טובה. עדיין יש הבדל מהותי בין בניית מודעות או קמפיין בכללותו על ידי אדם או על ידי מכונה.

יצירתיות מנצחת

מן הסתם לא הייתם מסתמכים על תרגום מכונה של גוגל translate, לצורך הכנת מצגת שיווקית איכותית שמטרתה לגייס משקיע אסטרטגי לעסק חדש. באותה מידה לא כדאי להסתמך על גוגל ביצירת והרכבת מודעות אוטומטיות בעזרת מכונה.

בסופו של יום, המכונה לא תוכל "לתקוף" את העניין מזווית חדשה או תוך שימוש בדימויים הולמים או ביטויים הלקוחים בהשאלה. בשביל זה צריך בן אדם.

בנאלי, קלישאי, או מעורר וחדשני

למעשה, כשאתם בונים קמפיין מודעות בעצמכם או באמצעות איש מקצוע - אתם עשויים לגלות שהמודעות שלכם ממירות יותר. מודעות של מכונה יהיו תמיד קרובות יותר לבנאלי ולקלישאתי. יש אנשים שזה יניע אותם לפעולה, אבל זה יקשה עליכם להציג תוכן שונה ומעניין יותר משל המתחרים.

השקעה בכתיבה יוצרת ובהצגת זוויות חדשות לפרסום מוצר או שירות - תסייע לכם לבדל את עצמכם וליהנות מתנועה טובה יותר אל האתר שלכם או אל מספר הטלפון שלכם.

 

דילוג לתוכן